23 února, 2020

Ovládání sekcí přípojných zařízení

Pomocí GPS lze právě u setí docílit značných úspor a to jak na osivu, tak především při všech dalších činnostech, které jsou prováděny v kolejových řádcích. Je třeba si uvědomit, že přesetí kolejových řádků se potom neustále opakuje a proto je přesné a bezchybné zasetí klíčové z hlediska snížení nákladů a zefektivnění výroby.

Co se týče samotného propojení terminálu navigace a přípojného zařízení, existují v naší nabídce tři varianty:

ISOBUS on Topcon Console

ISO-BUS – jedná se o nejjednodušší způsob propojení přípojného zařízení s GPS. Pokud Váš traktor není ISO-BUS kompatibilní je možné použít zástavbovou sadu, která tento problém vyřeší. Výhodou je, že ušetříte finanční prostředky za jednoúčelový ISO-BUS terminál (CCI, ME Touch 800/1200,IsoMatch Tellus a podobně), protože jeho funkci plnohodnotně nahradí ovládací konzole X25 nebo X35 odkazy. Na co mít tedy v kabině dva displeje, když stačí jeden? Naše obrazovky X23, X25 a X35 jsou certifikovány organizací AEF (pro UT a TC), čímž je zaručena maximální možná kompatibilita. I proto se obrazovky Topcon objevují v mnoha strojích jako součást tovární výbavy. Pokud bych měl vyzdvihnout některé přednosti stran ISOBUS, zmínil bych zejména možnost práce s více univerzálními terminály zároveň, zobrazení dat z UT v reálném čase i při minimalizovaném okně, možnost řízení až osmi produktů (z toho čtyři variabilně) a to i u strojů s více než 200 sekcemi.

Přídavná řídící jednotka ASC-10/APOLLO – jedná se o mezičlánek, zaručující komunikaci mezi navigací a nářadím (secí stroj, postřikovač, rozmetadlo….), který je schopen řídit až deset sekcí, použitím dvou těchto modulů potom dvacet sekcí. Tímto zařízením je možné vybavit prakticky každý secí stroj či postřikovač.

Topcon Apollo
X link

X-Link – jedná se o propojení pomocí sériového rozhraní mezi navigací a terminálem nářadí. Řešení je vhodné zejména v případě, že pořizujete autopilota a terminál přípojného zařízení je v seznamu kompatibilních přístrojů.